Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M36a27r34t64i38n 41Š10u83l89c

3. 11. 2013 17:28

Právě jsem přijel do Rakovníka vlakem v 16:11 z Kralovic. Již z Kralovic cestovalo tímto podle Plzeňského kraje a POVEDu "zbytečným" spojem asi 20 cestujících, do Rakovníka přijel zcela plný a přitom hodinu po tomto vlakovém spoji, v 17:10 vyjíždí z Kralovic autobus po stejné trase, tedy do Rakovníka.

Souhlasím s tím, že jsou vlakové spoje, které jsou na této trati nevyužité, ale domnívám se, že vzhledem k tomu, že na trati jezdí jeden motorový vůz 810, kde strojvedoucí zároveň prodává jízdenky, mělo by být možné, přesně spočítat, kolik cestujících a v kterých časech tuto trať využívá.

Potom by neměl být problém, alespoň využívané spoje prodloužit až do Kralovic. Dá se předpokládat, že v pracovní dny jimi nebudou spoje dopolední a brzce odpolední, protože děti jsou ve škole a pracující v zaměstnání, ale spoje, kterými cestující jezdí by měly zůstat zachovány. Ostatně neměl by to být takový problém, Středočeský kraj dále objednává dopravu do Čisté a dobu, kdy vlak dojel do Kralovic a zpět prostojí na nádraží v Čisté.

Bohužel Plzeňský kraj a POVED asi nejsou schopny tímto způsobem uvažovat...

0 0
možnosti
Foto

M89a70r15e83k 21T50o10m67e61k

5. 10. 2013 23:29

Vážený pane hejtmane. 

Jako odpověď jste použil argumentaci dodanou společností Poved a proto jsem zklamán Vaší odpovědí. Od kandidáta na ministra dopravy, kterého od funkce dělí již jen necelý měsíc, bych čekal více erudovanou odpověď, ne jen zkopírované texty dodané Povedem. Pravda je ta, že jste jako kraj tuto dráhu odepsali již ve studiích PK a to v roce 2011 prakticky ihned se vznikem Povedu. 

 Na toto můžete namítnout, že vy ne, ale obce dráhu opakovaně odmítaly zrušit (úsek Kralovice-Mladotice) a očekávaly podporu ze strany Plzeňského kraje. Jaká že byla ta podpora? Zastupitelstvo kraje odsouhlasilo návrh odborníků z Povedu, že úsek Kralovice-Mladotice bude definitivně zrušen. Jak to zbytku tratě pomohlo, vidíme dnes všichni, dokonce i odborníci z Povedu. 

Ano, Poved správně argumentuje zastávkami v centru obcí, ale Kralovice nejsou jen Kralovice, je to také Vysoká Libyně, Bílov, Sedlec, Hadačka, Výrov, Buček, Hodyně, Kopidlo...

 Také Kožlany nejsou jen Kožlany, je to také Hradecko, Hedčany, Slatina, Černíkovice ,Dřevec...

A proč že zmiňuji tyto okolo ležící obce? Do těch nezajíždí vlak a nebude do nich zajíždět ani nový autobus. A právě obyvatelům těchto obcí, je srdečně jedno, zda budou známými,či příbuznými odvezeni na autobus, nebo o 500 metrů dál na vlak. Ano, i takhle to tady funguje. Bohužel. Navíc lidé, kteří často jezdí do Prahy, raději volí vlak.

0 0
možnosti
Foto

M25a18r70e58k 24T33o91m81e87k

5. 10. 2013 23:29

A zmiňované tzv. četné autobusové přípoje v Kralovicích, o kterých rád hovoří Poved, přijíždějí k nádraží z poněkud jiných směrů, místo lepší varianty, aby se v Kralovicích od Rakovníka nemuselo přesedat a pokračovat, nejlépe přímým vlakem směr Plzeň, tak, jak byla tato dráha původně trasována.

Proč kraj netrval na obnově vyloučeného úseku? Platil by snad opravu? NE! Platila by SŽDC a oprava by dala práci i místním firmám, přesně tak, jak se to stalo při opravě dnes tak neprávem odsuzovaného úseku Čistá-Kralovice.

A opětovně pane hejtmane předkládám dotaz, proč je kraj ochotný platit Českým drahám tak přemrštěné částky za železniční dopravu? Ona částka je reálně nižší, zhruba cca 65 Kč za vlakokilometr. Váže vás snad narychlo podepsaná smlouva s Českými drahami, která byla navíc podepsána na nezvykle dlouhou dobu? Snížením doplatku se vyřeší mnohem více, než jen tato trať, protože pokud se věci nezmění, budou končit naprosto zbytečně i další tratě.

Na závěr mi dovolte jednu poznámku. Ze současné neradostné situace viníte pravici, která nám dlouhá léta vládla. Za měsíc se karta obrátí a vy, jak říkáte dobrý hospodář, budete mít volnou ruku k tomu, dát věci do pořádku. Jsem velmi zvědavý, jak do pořádku dáte tuto trať,jakožto i celou železnici jako celek, protože její největší výhoda- celorepubliková síťovost, díky krokům některých organizátorů dopravy dostává pořádně na frak.

Těším se na Vaši odpověd, s pozdravem Václav Kopta

0 0
možnosti
Foto

M57a74r10e92k 27T30o59m36e75k

5. 10. 2013 10:39

Pane Chovanče, a čí je to chyba, že za motorák řady 810 platí kraj Kč 97,- za vlkm?

0 0
možnosti
  • Počet článků 97
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1379x
Ministr vnitra České republiky, poslanec, před zvolením do Poslanecké sněmovny ČR hejtman Plzeňského kraje. Než se stal hejtmanem, pracoval jako první a ekonomický náměstek hejtmanky. Od roku 2002 do roku 2010 působil jako člen Rady města Plzně, kde byl od roku 2006 také předsedou kontrolního výboru. Je členem ČSSD od roku 1997, od ledna 2011 je jejím předsedou v Plzeňském kraji. Milan Chovanec je také na Twitteru.

Seznam rubrik