Cesta k funkčnímu registru je sice delší, zato méně pohodlná
Nikoli malou vadou na kráse je rychlost, se kterou registr pracuje. Měl totiž práci usnadnit a urychlit. Realita je taková, že pracuje, eufemisticky řečeno, mnohem pomaleji, než původní stará verze. Některé údaje zcela chybí, mnohé se musí doplňovat ručně a v neposlední řadě si regiony ztěžují na velmi dlouhou zpětnou odezvu z centra. Výsledkem je, že daleko větší počet úředníků odbaví o hodně méně klientů. Navíc se na řadu z nich vůbec nedostane, protože, použijeme-li slova Járy Cimrmana, jednotlivé pobočky zamykají hlavní vchod, případně již dopoledne přestanou vydávat pořadové lístky.
Úředníci, kteří s registrem denně pracují, si navíc ztěžují na nedostatečné proškolení. Učili se prý na jakési betaverzi, která je odlišná od té současné. Na nedostatečném proškolení by nebylo nic divného, pokud bychom nevěděli o vzájemném propojení registrů více než půl roku dopředu. Již půl roku se v souvislosti s registrem vozidel zároveň hovoří o mnoha problémech. V létě navíc nasadilo ministerstvo mobilní týmy, které měly za úkol pomáhat a školit. Proč se tak nedělo, ví zřejmě jen příslušní ministerští manažeři.
V této souvislosti stojí za to připomenout, že dodavatel systému byl vybrán bez řádného výběrového řízení. Firma navíc neměla prakticky žádné zkušenosti s tvorbou a správou obdobných programů. Software pro nový registr přitom stál 37 milionů korun a dalších více než 30 milionu má ministerstvo dopravy zaplatit za jeho provoz. Celý systém poprvé selhal po zhruba hodině provozu letos 9. července a od té doby se prakticky denně potýká s problémy. Paradoxní je, že smlouva, kterou ministerstvo uzavřelo, prakticky vylučuje jakékoli sankce za nefunkčnost a je v zásadě nevypověditelná.
Před novým ministrem dopravy stojí opravdu velký úkol. Registr a problémy s ním související zdědil a vinu za ně nenese. Přesto by měl velmi rychle najít řešení. Může tak prakticky ihned prokázat, zda je skutečným krizovým manažerem, za kterého ho označil premiér při jmenování. V opačném případě by se jen potvrdilo, že je jen zimním králem a funkce mu byla přidělena „za věrné služby“.
Ministr dopravy oznámkoval zatím registr čtyřkou. Neřekl však nic o tom, jakou klasifikační stupnici používá. Na základní a stření škole značí tahle známka dostatečnou. Vzhledem k tomu, že software na nový registr je vysoce sofistikovaná věc, by se však hodila spíše klasifikace vysokoškolská. Čtyřka u zkoušky v tomto případě znamená „nevyhověl“ a nutný je reparát. Cesta k funkčnímu Centrálnímu registru vozidel je prostě o mnoho delší, než se nám všem zdálo. Zato je čím dál dražší a méně pohodlná.
Milan Chovanec
Kdo drží „černého Petra“
Jsme prý ve střední Evropě málo solidární a zasloužíme za to trest. Právě tato slova (pokolikáté už) opět zaznívají od některých evropských kolegů, tentokrát od rakouského ministra obrany Hanse Petera Doskozila.
Milan Chovanec
Co se to vlastně v Evropě děje?
Evropa spolu s migrační krizí zažívá horké chvilky. To, co se však dnes v Evropě děje, není nic nepředvídatelného. Po pádu nebo destabilizaci některých režimů jsme svědky vleklých občanských válek v Libyi, Sýrii, Iráku atd.
Milan Chovanec
Požár lesa prý neuhasíme tím, že si do vlastního odneseme hořící strom
Zdánlivě nekončící příliv migrantů míří na starý kontinent na přeplněných pašeráckých lodích. Ty se navíc často potopí. Otázka uprchlíků se stala jedním z hlavních evropských témat.
Milan Chovanec
Odměňování úředníků není gordický uzel
Po mnoha letech odkládání a lavírování vstoupil v platnost služební zákon. Norma možná není zcela dokonalá, ale vznikla jako kompromis napříč politickým spektrem a přináší poprvé v našich novodobých dějinách do státního aparátu jednotný systém, důraz na odbornost a v neposlední řadě i kariérní řád. S ním je pupeční šňůrou spojeno odměňování úředníků.
Milan Chovanec
Pozitivní signály
Policie objasnila v loňském roce procentuálně nejvíce případů za posledních deset let. Rok 2014 je pak zlomový i v tom, že celkově trestných činů výrazně ubylo a podařilo se zajistit majetek za více než osm miliard korun. Ze statistických dat již nevyčteme, co vše je příčinou tohoto markantního zlepšení.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít
Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...
Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt
Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...
V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině
Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...
Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170
Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...
- Počet článků 97
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1379x