Reakce na blog pana Kopty nazvaný otevřený dopis Milanu Chovancovi

1. 10. 2013 11:58:37
Vážený pane Kopto, ve svém otevřeném dopise mě viníte z toho, že do Vaší obce dnes nejede vlak. Přiznávám, že kraj si již nemohl dotaci na této ztrátové trati dovolit. Místo motoráčku zavedli jsme autobusovou linku, která je prostě levnější. Za toto příkoří chcete potrestat ČSSD. A to tím, že ji nebudete volit. To je samozřejmě vaše nezadatelné právo. Ve skutečnosti však nahráváte pravici. Tedy stranám, které v předchozí vládě, prováděly škrty, jež téměř udusily ekonomiku státu a řadu rodin a domácností přivedly na pokraj chudoby. Sociální demokracie chce tuto neblahou situaci změnit a chyby napravit. Je to naše povinnost i odpovědnost. Proto přicházíme s vizí fungujícího státu. K tomu, aby k pozitivnímu obratu došlo, je však důležitý každý hlas, Váš nevyjímaje. Zvažte proto, prosím, ještě jednou svou účast ve volbách.

Vážený pane Kopto,
nyní mi již dovolte, abych postupně odpověděl na Vaše připomínky a dotazy. Ve svém dopise negativně hodnotíte skutečnost, že pro jízdní řád 2013/14 již nebude objednána dopravní obslužnost v úseku Kralovice - Čistá formou regionální vlakové dopravy, ale formou autobusové dopravy. Vzhledem k omezenému rozsahu prostředků poskytnutých ze státního rozpočtu a k omezeným finančním možnostem Plzeňského kraje není pro rok 2014 dostatek finančních prostředků na to, aby mohl být na území Plzeňského kraje zachován stávající rozsah dopravní obslužnosti. Proto byl pro přípravu jízdního řádu 2013/14 stanoven finanční limit, který musel být při přípravě objednávky dodržen. Společnost POVED připravila jízdní řád v předem stanovených finančních mantinelech a ve snaze najít takové řešení pro objednávku veřejné dopravy, které bude respektovat snížené množství finančních prostředků kraje a zároveň se dotkne co nejmenšího počtu cestujících.


Ve svém dopise mimo jiné uvádíte: „...Nicméně cestující si i přes ne úplně vhodně stavěné zastávky stále nacházela, byť byla ochuzena o tranzitující cestující z Rakovníka do Plzně.“ A to je právě hlavním problémem této trati. Již od 90. let minulého století obce požadovaly a požadují budování nových zastávek v jejich centrech a vedení všech autobusových linek do těchto zastávek. Těmto požadavkům Plzeňský kraj vyhověl. V Kralovicích a Kožlanech jsou autobusové zastávky v centrální části, zatímco železniční zastávky jsou již desítky let umístěny na vzdáleném okraji těchto sídel. V podstatě tedy jak obce, tak sami cestující rozhodli, jaké prostředky veřejné dopravy chtějí využívat. V oblasti Kralovicka má mnohem větší vytížení autobusová doprava než železniční, a to i přesto, že na základě objednávky Plzeňského kraje jsou na železniční stanici v Kralovicích zavedeny četné návaznosti spojů autobusové dopravy, a to i o víkendech.


Ve spolupráci se Středočeským krajem je v současné době připravováno náhradní spojení ve formě spojů veřejné linkové dopravy, a to celotýdenně i v brzkých ranních a pozdních večerních hodinách. Pro rozpočet Plzeňského kraje je důležitým faktorem to, že objednávka autobusové dopravy namísto železniční dopravy uspoří v tomto případě finanční prostředky ve výši cca 2 milióny Kč ročně, protože vlakem po trati 162 jezdí na území Plzeňského kraje pouze jednotlivci. (Údaje o počtech cestujících Vám již byly zaslány v rámci odpovědí na vaše podněty ze strany společnosti POVED). Zároveň je nutné uvést, že v tomto případě na rozdíl od vlaku budou autobusové spoje vedeny centrem obcí a měst (např. Kožlany a Kralovice) a většině obyvatel se docházková vzdálenost na zastávky spojů veřejné dopravy znatelně zkrátí, čímž se jim zkrátí i cesta za studiem či prací.


V případě trati Kralovice - Rakovník by v příštím roce doplácel Plzeňský kraj na jednu jízdu jednoho cestujícího v délce 5 km v územní působnosti kraje částku téměř 97 Kč. Plzeňský kraj je nucen s prostředky daňových poplatníků nakládat jako řádný hospodář. A proto není do budoucna udržitelné vynakládat z rozpočtu kraje takto vysoké částky na dojížďku jednotlivců. Železniční doprava je hromadným prostředkem přepravy osob a měla by být objednávána tam, kde je vyšší potenciál cestujících. Tam, kde je cestujících méně a docházkové vzdálenosti ze zastávek do center měst a obcí jsou dlouhé, má svou úlohu právě linková autobusová doprava. Pro oblast Kralovicka bude dopravní obslužnosti i v roce 2014 zajištěna, jen dojde ke změně druhu dopravy, která bude tyto služby poskytovat.


S pozdravem

Autor: Milan Chovanec | úterý 1.10.2013 11:58 | karma článku: 11.83 | přečteno: 1292x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Marketa Kadhi

Německy snadno a rychle - aneb o vděčnosti

Ačkoliv bydlím kousek od německých hranic, němčině jsem se celý život vyhýbala. Vzhledem k příhraničnímu styku jsem nějakým výrazům přeci jenom neunikla, ovšem zdaleka to nebylo dostačující.

24.8.2019 v 21:04 | Karma článku: 11.17 | Přečteno: 276 | Diskuse

David Vlk

Taková malá skoronevěra.

A já, starej chlap na prahu dospělosti, jsem si prostě nemohl pomoct a pohledem jsem tu "Náramnou kost" hltal, nebo nestydím se říct, skoro v tý frontě "Žral!"

24.8.2019 v 16:51 | Karma článku: 23.68 | Přečteno: 566 | Diskuse

Pavel Hewlit

Už máte svého psychiatra?

Je nový trend mít ho. Dokonce je tak populární, že psychiatři hlásí nedostatek lidí ve svých řadách a radí Vám najít si takového lékaře co nejdřív, poněvadž zítra už může být pozdě.

24.8.2019 v 12:46 | Karma článku: 18.02 | Přečteno: 451 | Diskuse

Helena Vlachová

Milujete-li sex

Milujete-li sex, milujete své tělo, umíte mu dělat dobře a ono vás pak poslouchá. Prožívat slast, jež se rovná poloviční smrti, je velkým kořením života.

24.8.2019 v 11:10 | Karma článku: 25.64 | Přečteno: 1102 | Diskuse

Beata Krusic

Zola a Dostojevskij v přímém přenosu

Až s podivem se mi občas jeví skutečnost, když téma, kterým se zaobírám v úrovni debaty, druhý den se mi zhmotní v podobě malého zážitku.

24.8.2019 v 0:16 | Karma článku: 10.57 | Přečteno: 292 | Diskuse
Počet článků 97 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1378

Ministr vnitra České republiky, poslanec, před zvolením do Poslanecké sněmovny ČR hejtman Plzeňského kraje. Než se stal hejtmanem, pracoval jako první a ekonomický náměstek hejtmanky. Od roku 2002 do roku 2010 působil jako člen Rady města Plzně, kde byl od roku 2006 také předsedou kontrolního výboru. Je členem ČSSD od roku 1997, od ledna 2011 je jejím předsedou v Plzeňském kraji. Milan Chovanec je také na Twitteru.

Najdete na iDNES.cz