Milan Chovanec

Někdy je těžší žít sám se sebou, než s někým cizím…

aneb i tlustí mají duši. Reakce na dotaz na Facebooku od Katky Skalákové: Jak někdo, kdo neplní ani závazky vůči sobě, chce plnit závazky k ostatním? Po kolikáté už hubnete a s kým jste se zas vsadil? A shodil už jste vůbec nějaké kilo?

26.2.2013 v 9:05 | Karma článku: 17.69 | Přečteno: 1173 | Diskuse

Milan Chovanec

U nás v Kocourkově III.

... aneb Česko přece není žádný Kocourkov... Do Kocourkova nevede žádná cesta, ani železnice.

13.2.2013 v 16:53 | Karma článku: 15.90 | Přečteno: 554 | Diskuse

Milan Chovanec

U nás v Kocourkově II.

... aneb, když odborníci mají vizi... O poslanci Václavu Baštýřovi toho příliš nevíme. Právě tak začínal článek, ve kterém jsem vloni popisoval podivné zbohatnutí tohoto člena ODS.

8.2.2013 v 13:48 | Karma článku: 15.80 | Přečteno: 484 | Diskuse

Milan Chovanec

U nás v Kocourkově I.

...aneb když se šetří, tak se prostě šetří! Co má společné Drážní úřad, Státní plavební správa a Úřad pro civilní letectví?

5.2.2013 v 13:34 | Karma článku: 16.38 | Přečteno: 845 | Diskuse

Milan Chovanec

Etický kodex má v Plzeňském kraji zelenou

Před volbami jsem slíbil, že na plzeňském hejtmanství zavedu etický kodex zastupitele. Dnes, kdy by o něm měli diskutovat volení zástupci, by se dalo říci, že jsme u cíle. Není tomu tak. Paradoxně jsme se totiž dostali na samý začátek. Jde totiž o posílení důvěryhodnosti a v konečném důsledku přísné oddělení zájmu veřejného od zájmu osobního. Jedná se tak vlastně o vytvoření hranice, či mantinelu, která jasně říká, co politik nesmí nikdy udělat.

4.2.2013 v 19:56 | Karma článku: 8.44 | Přečteno: 189 | Diskuse

Milan Chovanec

Největší hříchy ministrů dopravy,

aneb jak šel čas v rezortu, který je všude v civilizovaném světě motorem ekonomiky

4.2.2013 v 9:00 | Karma článku: 19.14 | Přečteno: 654 | Diskuse

Milan Chovanec

Od superkoncepce k antikoncepci

Je to již takový folklór. Každý nový ministr dopravy představuje nové a zásadní priority. Ani pan Stanjura není v tomto případě výjimkou. Jak uvedl v Otázkách Václava Moravce, je pro něho prioritní dopravní stavbou silnice R/35, tedy komunikace spojující Čechy a Moravu severem země. Na výkupy pozemků a další fáze projekčních prací prý budou letos vyčleněny všechny prostředky, které se dají efektivně utratit. Shrňme, alespoň ve stručnosti, co slova nového ministra ve skutečnosti znamenají.

29.1.2013 v 16:10 | Karma článku: 11.44 | Přečteno: 374 | Diskuse

Milan Chovanec

Mají Brdy rozdělovat, nebo spojovat?

Nedávno jsem četl, že funkcí Brd není spojovat, ale rozdělovat. Byl to názor spíše filosofický, nicméně při leteckém pohledu na tuto lesy pokrytou kopcovitou krajinu je zřetelné, že právě tady přirozená hranice leží. Hranice mezi Zbraslaví na severovýchodě, Rokycany na západě a Hvožďany na jihozápadě. Přetínají ji jen dvě údolí - Všenorský potok a údolí Litavky.

15.1.2013 v 16:15 | Karma článku: 9.15 | Přečteno: 647 | Diskuse

Milan Chovanec

Cesta k funkčnímu registru je sice delší, zato méně pohodlná

Registr vozidel nezkolaboval. Místy měl sice několik krátkodobých výpadků, nicméně nápor vydržel. Ministr ho prozatímně oznámkoval čtyřkou s tím, že nedostatky musí být odstraněny. Na první letmý pohled by to mohlo vypadat i tak, že je vlastně vše téměř v pořádku. Bohužel tomu tak není.

20.12.2012 v 19:03 | Karma článku: 9.74 | Přečteno: 535 | Diskuse

Milan Chovanec

Řešení existuje. Otázkou je, zda ho někdo bude chtít hledat.

Odstupující ministr dopravy Pavel Dobeš mluví o tom, že situace v ČD Cargo je vážná a její řešení musí být prioritou jeho nástupce. Má bezesporu pravdu. Firmě se propadly zakázky, za letošek jí hrozí ztráta více než půldruhé miliardy korun a propuštěno by mohlo být více než 2000 zaměstnanců. To, co však ministr zapomenul připomenout je, že tato dramatická situace nenastala ani dnes, ani včera. A především, že nemalý kus viny leží právě na bedrech ministerstva dopravy.

4.12.2012 v 15:02 | Karma článku: 15.48 | Přečteno: 1067 | Diskuse

Milan Chovanec

Otevřený dopis ministrovi dopravy Pavlu Dobešovi

Vážený pane ministře, žádám Vás, abyste splnil svůj slib z července letošního roku a neprodleně poskytl detailní informace o hloubkovém auditu, který měl prověřit funkčnost Centrálního registru vozidel, jeho cenu, formu zadání zakázky i personální odpovědnost.

10.10.2012 v 19:10 | Karma článku: 21.78 | Přečteno: 717 | Diskuse

Milan Chovanec

Na okraj petice za referendum

Moje jméno se objevilo v minulých dnech několikrát na stránkách tisku v souvislosti s bojem o referendum proti výstavbě obchodního centra Corso Americká v Plzni. Nejprve, že jsem se pod petici žádající referendum podepsal. Následně, že můj autogram byl z jakýchsi důvodů vyřazen a v posledku, že jsem opět podepsal a zároveň byl petenty jako stávající hejtman vyzván ke svolání mimořádného Zastupitelstva Magistrátu města Plzně.

4.9.2012 v 12:13 | Karma článku: 15.73 | Přečteno: 1045 | Diskuse

Milan Chovanec

LED reklama a „donkichot“ Jan

Můj kamarád, říkejme mu třeba Jan, má pozoruhodnou vlastnost. Dokáže řešit několik věcí najednou. Umí současně poslouchat rádio, odpovídat pregnantně na dotazy manželky a několika potomků a při tom sestavovat modely letadel, protože je vášnivý modelář. Tuhle vlastnost lze Janovi závidět, protože by se často doma i v práci hodila. Jeho manželka, říkejme jí třeba Marie, to vidí poněkud jinak. Rozptýlená pozornost, říkává pokaždé, když o svém muži hovoří.

6.8.2012 v 12:05 | Karma článku: 13.53 | Přečteno: 967 | Diskuse

Milan Chovanec

Nefunguje, funguje, zase nefunguje....

Fáze očekávání, kterou střídá moment zklamání. Právě podle této „cimrmanovské“ logiky chová se Centrální registr vozidel. V průběhu uplynulých dnů se situace měnila doslova každou minutu. Obdobnou proměnou prošla i verbální obhajoba registru v podání samotného ministra Dobeše.

26.7.2012 v 14:50 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 958 | Diskuse

Milan Chovanec

Tajemné podivnosti okolo centrálního registru

V souvislosti s nefunkčním a kolabujícím systémem centrálního registru vozidel se objevily další, velmi závažná pochybení a nejasnosti. Pavel Dobeš musí naprosto transparentně vysvětlit, jakou roli hraje společnost ATS Telcom Praha a.s., která nový systém připravila. Stejně tak musí obhájit veškeré finanční toky, které k této firmě od ministerstva dopravy směřují.

13.7.2012 v 10:42 | Karma článku: 21.70 | Přečteno: 1334 | Diskuse

Milan Chovanec

Regiony musí mluvit do rozšíření mýtného

Ministerstvo dopravy chystá plán na rozšíření mýtného systému. Zpoplatněny mají být všechny silnice první třídy. Počítalo se s tím již při výběru provozovatele mýtných bran, kdy to byla jedna z podmínek výběrového řízení. Stranou teď ponechejme, proč se to od roku 2007 podařilo jen přibližně na polovině plánovaných cest. I to, kde se stala chyba a kdo ji udělal. Vyšetřování v tomto duchu provádí Nejvyšší kontrolní úřad. Plán ministerstva získat další peníze na údržbu, mnohdy značně zanedbané dopravní infrastruktury, zdá se na první pohled dobrý. Již při druhém čtení však narazíme na mnohá „ale“.

10.7.2012 v 16:51 | Karma článku: 13.99 | Přečteno: 765 | Diskuse

Milan Chovanec

Mají se obrazy vystavovat mezi butiky a hamburgery?

Vzácné obrazy budou v sousedství rychlých občerstvení. Právě tato fáma vyvolala v Plzni vlnu bouřlivých reakcí a způsobila rozruch i v řadě politických stran. Zbytečně, chtělo by se říci. Pravda je totiž, jak už to tak bývá, někde jinde. Avšak politické kolbiště nezná hranice a tak se v mediální zkratce začalo hovořit o tom, že Chovanec atakuje samu podstatu fungování Západočeské galerie.

21.6.2012 v 8:49 | Karma článku: 10.88 | Přečteno: 658 | Diskuse

Milan Chovanec

Rozvoj dopravní infrastruktury v ofsajdu

Náhradní projekt. Slovní spojení, které si oblíbil ministr dopravy Pavel Dobeš. Obvykle ho používá v situaci, když Brusel odmítá proplatit nějakou dopravní stavbu a jedním dechem dodává, že právě díky náhradním projektům o žádné evropské peníze nepřijdeme. Odpověď je to sice hezká a líbivá, pravdě je však na hony vzdálená.

14.6.2012 v 10:13 | Karma článku: 12.32 | Přečteno: 530 |

Milan Chovanec

Chodí tam, odkud jiní utíkají.

Generální ředitel Hasičského záchranného sboru mi udělil medaili. Velmi si toho vážím, ale myslím, že ocenění si zaslouží především všichni, kteří se záchraně lidských životů a majetků aktivně věnují. Všichni profesionální i dobrovolní hasiči. Jejich stanici najdeme v téměř každé vesnici, ve městě i velkoměstě. Jsou tu pro nás ve dne i v noci a všichni je známe. Jejich činnost, pokud nejsme v bezprostředním ohrožení, prakticky nevnímáme.

31.5.2012 v 10:40 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 999 | Diskuse

Milan Chovanec

Příběhy obyčejného zbohatnutí

O poslanci Václavu Baštýřovi toho příliš nevíme. Na stránkách parlamentního webu se dočteme, že je členem ODS a předsedou podvýboru pro dopravu. Úvahu na téma proč se stal předsedou tohoto podvýboru vystudovaný fytotechnik Zemědělské fakulty, v civilu soukromě hospodařící rolník a agronom, nechám na laskavém čtenáři. Z parlamentních stenozáznamů dále vyplývá, že pan Baštýř během téměř dvouletého fungování stačil promluvit na pěti schůzích z devětatřiceti. Byl spolupředkladatelem návrhu zákona o protikomunistickém odboji a zpravodajem dvou novel, které se týkaly silniční dopravy. Tolik úvodem k činnosti jednoho, až dosud ne příliš známého, vrcholného politika. To se však změnilo.

15.5.2012 v 8:00 | Karma článku: 25.84 | Přečteno: 1318 | Diskuse
Počet článků 97 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1378

Ministr vnitra České republiky, poslanec, před zvolením do Poslanecké sněmovny ČR hejtman Plzeňského kraje. Než se stal hejtmanem, pracoval jako první a ekonomický náměstek hejtmanky. Od roku 2002 do roku 2010 působil jako člen Rady města Plzně, kde byl od roku 2006 také předsedou kontrolního výboru. Je členem ČSSD od roku 1997, od ledna 2011 je jejím předsedou v Plzeňském kraji. Milan Chovanec je také na Twitteru.

Najdete na iDNES.cz