Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milan Chovanec

Rozhovor o ČD Cargo byl vlastně zbytečný

ČD Cargo na tom není ekonomicky dobře. Je v hluboké ztrátě a ta se každý měsíc ještě prohlubuje. Smutné je, že tahle informace je stále aktuální. A to i přesto, že na ni opakovaně již více než dvanáct měsíců upozorňuje ČSSD. Téměř rok také leží na stole tři varianty možného řešení. Překvapivé je, že se žádnou z nich dosud nikdo z kompetentních lidí nezabýval.

28.11.2013 v 12:51 | Karma článku: 10.56 | Přečteno: 671 | Diskuse

Milan Chovanec

Otevřený dopis Milana Chovance členům krajské organizace ČSSD

Vážení přátelé,nejprve mi dovolte, abych Vám všem poděkoval za práci ve volební kampani. Celkový výsledek sice není nijak oslnivý, nás může alespoň trochu těšit, že jsme dosáhli nejlepšího výsledku v rámci českých krajů. Na analýzu, proč jsme neuspěli tak, jak jsme si představovali, je ještě brzo.

28.10.2013 v 11:24 | Karma článku: 24.52 | Přečteno: 9452 | Diskuse

Milan Chovanec

Jaký smysl má vstupovat podruhé do stejné řeky?

1200 dnů.Právě tolik času uběhlo od doby, kdy se oficiálně ujal vlády kabinet Petra Nečase. ODS sice tehdejší volby nevyhrála, ale získala post předsedy a mohla pokračovat v díle, které započalo již v roce 2006, kdy stal se premiérem Mirek Topolánek. Někdejší člen jeho vlády Miroslav Kalousek, místopředseda tehdejší "horké novinky" TOP 09, usedl znovu do křesla na klíčovém ministerstvu financí. Benjamínkem kabinetu byla poměrně nečitelná odnož bezpečnostní agentury, která nesla hrdý název Věci veřejné. Před volbami její předáci tvrdě kritizovali pravici a s politickými dinosaury nechtěli mít nic společného. Krátce po sečtení hlasů však bylo vše jinak a spojili s nimi síly.

23.10.2013 v 12:55 | Karma článku: 12.32 | Přečteno: 532 | Diskuse

Milan Chovanec

Reakce na blog pana Kopty nazvaný otevřený dopis Milanu Chovancovi

Vážený pane Kopto, ve svém otevřeném dopise mě viníte z toho, že do Vaší obce dnes nejede vlak. Přiznávám, že kraj si již nemohl dotaci na této ztrátové trati dovolit. Místo motoráčku zavedli jsme autobusovou linku, která je prostě levnější. Za toto příkoří chcete potrestat ČSSD. A to tím, že ji nebudete volit. To je samozřejmě vaše nezadatelné právo. Ve skutečnosti však nahráváte pravici. Tedy stranám, které v předchozí vládě, prováděly škrty, jež téměř udusily ekonomiku státu a řadu rodin a domácností přivedly na pokraj chudoby. Sociální demokracie chce tuto neblahou situaci změnit a chyby napravit. Je to naše povinnost i odpovědnost. Proto přicházíme s vizí fungujícího státu. K tomu, aby k pozitivnímu obratu došlo, je však důležitý každý hlas, Váš nevyjímaje. Zvažte proto, prosím, ještě jednou svou účast ve volbách.

1.10.2013 v 11:58 | Karma článku: 11.50 | Přečteno: 1290 | Diskuse

Milan Chovanec

Jak jsem hubnul? Díl druhý…

Začínám!!!! Říjen 2012. Měl jsem za sebou náročnou volební kampaň, byl jsem hodně unavený, a to nejen z volebního klání, ale také z kil, které jsem všude nosil s sebou. Nebylo mi prostě dvakrát valně... Tělo začalo volat o pomoc a jasně mi dávalo najevo, že už toho bylo dost. Funěl jsem do schodů i do každého kopečku. Sice jsem pár dní méně jedl a zhubl asi 3 kila, ale pořád jsem se necítil úplně v pořádku.

20.9.2013 v 10:55 | Karma článku: 20.39 | Přečteno: 2447 | Diskuse

Milan Chovanec

Jak jsem hubnul? Díl první…

Několikrát jsem sliboval, že až se budu blížit ke konci se svým hubnutím, podělím se o své pocity s těmi, které to zajímá. Tak teď to začínám plnit.

18.9.2013 v 12:48 | Karma článku: 27.44 | Přečteno: 8431 | Diskuse

Milan Chovanec

Otevřený dopis ministrovi financí

Otevřeným dopisem adresovaným ministrovi financí Janu Fischerovi reaguji na zneklidňující informace o napjaté situaci uvnitř ČSA.

9.9.2013 v 17:31 | Karma článku: 12.36 | Přečteno: 1016 | Diskuse

Milan Chovanec

Losna nebo Mažňák aneb hledání nejmenšího zla po česku

Mnozí se mě ptají, co se to u nás ve straně a společnosti vlastně děje. A protože se v médiích jen těžko říká celý názor, volím tuto, pro mě neobvyklou formu. Do televize řeknu deset vět a ve vysílání jsou dvě. Nevím, jestli je to záměr, ale když těch osm vět vynecháte, tak to vážně dává většinou jiný smysl, než který jsem chtěl prezentovat. A pak někdo začne komentovat ty vaše dvě věty svými deseti, aby z toho byly nakonec dvě věty proti dvěma. Výsledkem je „virtuální mediální realita“ po česku. Dobré zprávy jsou zakázány, naopak vítaný je nějaký střet či kauza.

4.8.2013 v 10:04 | Karma článku: 22.14 | Přečteno: 1094 | Diskuse

Milan Chovanec

Bez paměti přestáváme existovat

Bez paměti mizíme, přestáváme existovat. Na tato slova Marka Twainajsem si vzpomenul při křtu knihy Zdeňka Roučky "Šumavou ze svobody doopony. Vzpomínky na Železnorudsko 1930 - 1970". Není to kniha přílišveselá. Na fotografiích a v přidaných komentářích není totiž zobrazenjen tehdejší život na jednom místě Šumavy, ale i část temné historiecelé naší země.

17.7.2013 v 7:57 | Karma článku: 9.50 | Přečteno: 388 | Diskuse

Milan Chovanec

Rozbité auto neopraví nový lak

Onehdy mi jeden známý vyprávěl příběh z autoservisu. K opravě tam přivezli vůz, který čelně naboural do stromu. Pomačkané plechy přední kapoty odhalovaly vnitřek motoru, který se scvrkl a ze svého původního místa se posunul o pěkných pár centimetrů dozadu. Řidiči se naštěstí nic zvláštního nestalo. Automechaniky však překvapilo, když se zcela vážnou tváří trval na tom, že nepojízdné vozidlo je především třeba okamžitě přelakovat. Z palety barev pak rovnou vybíral jemnější odstín původního nátěru...

4.7.2013 v 14:55 | Karma článku: 12.55 | Přečteno: 781 | Diskuse

Milan Chovanec

Kostlivec ve skříni ministra Stanjury

Nechci slevu zadarmo. Tato památná věta doslova zlidověla a znají ji nejen obdivovatelé Šimka a Grossmanna. Aktuální rozhodnutí Drážního úřadu dnes jen dokresluje její univerzální platnost. Zvýšení slevy za použití kolejí pro kusové zásilky, které úřad v nedávných dnech zrušil, se navíc dalo předvídat a očekávat. Obdobně totiž úřad v minulosti již rozhodl v případě zdražení poplatků, které tehdy prosazovalo SŽDC.

24.6.2013 v 11:56 | Karma článku: 11.16 | Přečteno: 608 | Diskuse

Milan Chovanec

Ač to tak nevypadá, rozhoduje se o osudu dopravy...

Titulní stránky novin, a nejen je, zaplnily v posledních dnech neuvěřitelné informace z naší vládní kuchyně. Řada událostí, kterým se média zcela pochopitelně nevěnovala, by přesto neměla ujít naší pozornosti. Díky originální metodě našich lékařů se například zázračně probrala z mnohaměsíčního kómatu malá holčička. Zdaleka ne tak radostná je pak další zpráva, kterou žurnalisté prakticky vůbec nezaznamenali. Schválen byl totiž návrh dopravní politiky ČR pro období 2014 až 2020 s výhledem do roku 2050.

21.6.2013 v 9:36 | Karma článku: 10.53 | Přečteno: 640 | Diskuse

Milan Chovanec

K čemu je nám potřeba etický kodex?

"Já žádný etický kodex nechci. Na svou morálku papír nepotřebuju," volala velmi vzrušeným hlasem paní Rubáková. Stalo se v Plzni na jednání krajského zastupitelstva dne sedmnáctého června léta páně 2013. Dlužno dodat, že výše uvedená dáma je členkou tohoto sboru za ODS. Svým zvláštním způsobem má dozajista pravdu. K čemu schvalovat normu, která není právně vymahatelná a za jejíž porušení nehrozí politikovi žádná sankce?

20.6.2013 v 9:04 | Karma článku: 10.49 | Přečteno: 595 | Diskuse

Milan Chovanec

Z vládní dílny přišla hlava XXII.

Novela zákona o rozpočtovém určení daní připomíná Hellerovu knihu Hlava XXII. Právě tam jakýsi Milo kupoval vajíčka za 30 centů, prodával je za dvacet a ještě na tom vydělal. Vedlejším efektem tohoto výdělku byl však vybombardovaný tábor vlastních vojáků. Podobně má se to i s novelou zákona o rozpočtovém určení daní, kterou představilo společně ministerstvo financí a dopravy.

31.5.2013 v 9:49 | Karma článku: 11.43 | Přečteno: 565 | Diskuse

Milan Chovanec

Efektivita mýtného systému se nesmí stát jen bájí

Nejstarší cesty světa jsou staré několik tisíc let. Aby už tehdy byly spolehlivé, musely se udržovat. To ani tenkrát nebylo zadarmo a proto bylo vymyšleno mýto. Vybíralo se za použití mostu, za projetí stezky i za převoz přes řeku. Vybrané peníze byly následně využity na ochranu těchto cest, na jejich opravy, případně na budování stezek nových. Toto pravidlo platí všude v civilizovaném světě i dnes.

16.5.2013 v 12:09 | Karma článku: 10.02 | Přečteno: 322 | Diskuse

Milan Chovanec

Čas jsou peníze

Toto pravidlo platí teď v případě dopravy více než dvojnásobně. Kvůli trestuhodné liknavosti pravicové vládní koalice totiž hrozí, že zaplatíme Evropské unii nemalé finanční prostředky. Důvodem není nic jiného, než že neplníme to, co jsme slíbili a k čemu jsme se zavázali. Jinými slovy, chybí nám nezávislý regulátor železniční dopravy. Abychom porozuměli celé situaci, je potřeba malý historický exkurz.

7.5.2013 v 16:22 | Karma článku: 7.44 | Přečteno: 295 | Diskuse

Milan Chovanec

Magických 800 miliónů

800 miliónů korun. Právě tolik prý přidá ministr dopravy na opravy silnic prvních tříd po letošní zimě. Je to jistě vykročení správným směrem, a to především vzhledem k tomu, že současná vláda daleko častěji škrtá, než aby někde přidala.

3.4.2013 v 10:12 | Karma článku: 10.25 | Přečteno: 421 | Diskuse

Milan Chovanec

U nás v Kocourkově IV. - Prozření

...aneb solární energie je vlastně fuj. Po létech podpory tzv. obnovitelných zdrojů přišla jako blesk nebo spíše mrak na solární nebe řada prohlášení státních představitelů o nevýhodnosti celého tohoto slunečního obchodu. To, o čem si už několik let štěbetají vrabci na každé střeše, objevil nyní i stát.

4.3.2013 v 9:37 | Karma článku: 15.82 | Přečteno: 357 | Diskuse

Milan Chovanec

Co takhle zdravý rozum…?

O tom, že to dnešní vláda nedělá dobře, psát nechci. Sice by se to od zástupce opozice čekalo, ale opakovat staré a všeobecně známé pravdy asi nemá cenu. A hlavně to neřeší nic z toho, co je potřeba řešit. Dnešní politika se mnohdy zužuje na útoky a protiútoky. Média zajímají jen kauzy, které jsou jednoduché a úderné. A tak je nejjednodušší cestou do médií tvrdá kritika oponenta. Cesta do médií to rozhodně je.

3.3.2013 v 19:50 | Karma článku: 13.54 | Přečteno: 568 | Diskuse

Milan Chovanec

Je libo koninu?

Kdyby nás takto oslovil číšník v restauraci, většinou by se mu dostalo odpovědi, že ne. Možná by to někdo, kdo má prudší povahu doprovodil i nějakým vulgárnějším komentářem. Koně se prostě v našich zeměpisných šířkách většinou nejedí. Nebo snad ano, doba se možná mění a my se měníme s ní? A chceme vlastně takovou dobu a takové změny?

26.2.2013 v 15:12 | Karma článku: 12.72 | Přečteno: 621 | Diskuse
Počet článků 97 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1375

Ministr vnitra České republiky, poslanec, před zvolením do Poslanecké sněmovny ČR hejtman Plzeňského kraje. Než se stal hejtmanem, pracoval jako první a ekonomický náměstek hejtmanky. Od roku 2002 do roku 2010 působil jako člen Rady města Plzně, kde byl od roku 2006 také předsedou kontrolního výboru. Je členem ČSSD od roku 1997, od ledna 2011 je jejím předsedou v Plzeňském kraji. Milan Chovanec je také na Twitteru.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.