Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51i96l22o47š 81B34é69m 6914609412733

"Preventivní policejní akce" - jak krásný eufemismus pro prachsprostou razii. Ze sobotní noci vyplynulo jediné. Zase máme a kousek dál ke skutečnému právnímu státu, který má v úctě své občany, a o kousek blíže k totalitě.

0/0
24.6.2014 8:16
Foto

J78a98r62o66m21í35r 92H25l91u74b14e31k 2726240824611

U ministra bych čekal větší informovanost. Body se neztrácejí, ale připisují. Těch přistižených bylo 4 resp. 5 resp. 3 promile ze všech kontrolovaných řidičů. Těch pokutovaných 40%, za co? V podstatě nám nic neřekl jen podporuje tuto monstr akci bez výraznějších úspěchů, chrlí na nás ničím nepodložená čísla. Jediným logickým odůvodněním akce je získání peněz z pokut. Pokud by šlo o bezpečnost, byla by zmiňována pouze ta promile přestupců. Nikdo však neví jak opilí byli ti opilí, jak a čím zdrogovaní byli ti zdrogovaní a co provedlo těch 40%. Podle mne pouze demonstrace síly státních orgánů a absolutní buzerace. Za komunistů dělali policajti takové nájezdy po hospodách. Skutečně chceme aby se policie chovala takto?

+2/0
24.6.2014 7:12

T79o72m17á45š 44T48a98t16í90č76e63k 5770232150888

5 lidí pod vlivem drog.

Nějak se z této diskuse o nebezpečnosti řízení pod vlivem naprosto vytrácí odborný pohled. Řekněme, že u těch 5 řidičů byla zjištěna přítomnost metabolitů THC, tedy že před jízdou požili marihuanu či hašiš. Ovšem právě u této drogy, která rozhodně nepatří mezi zvlášť rizikové, ať si příznivci státní buzerace tvrdí co chcou, je požití měřitelné klidně i po uplynutí dvou týdnů. Test by se tedy dal použít jako důkaz, že řidič někdy - třeba v nedávné minulosti - kozumoval, jeho výsledek ale nedokazuje, že by řídil pod vlivem.

Ministr vnitra by o takové choulostivé záležitosti měl mít přehled. Takže: jak se určí, určuje, bude určovat, jestli jedu zhulené jak klokan, nebo jestli jsem si před týdnem jednou potáhl?

0/0
23.6.2014 23:48

J34a17n95a 80N71o69v75á19k14o80v40á 5741571477748

Odborný pohled? K čemu? Je třeba zvýšit pokuty, jsou příjmem státního rozpočtu a ten mele z posledního. :-(

0/0
24.6.2014 0:16

P49e33t97r 71B88r28o53d94s39k40ý 5106563745449

..... tak na co doboha čekáte ! Vemte si mustr z okolních zemí a už ať to sviští. Vyšperkovaná novela bez dvojího (popř. trojího) výkladu, tvrdý postih a sankce a hlavně účinná a rychlá   v y m a h a t e l n o s t   práva !  Janoušek vohnul snad všechny §§ v trestním zákoníku aj v tr. řádu - než napochodoval k mlejnu, uběhl rok ?! Tak takhle teda nééé, vážení zákonodárci !

+1/0
23.6.2014 23:38

J70a24n12a 85N85o79v24á76k42o20v90á 5131631127648

Celý článek je v podstatě jen výhrůžkou jak se zvýší represe, sankce, pokuty, přibyde kontrolních kontrol. Ideálem je zřejmě 160tis. pokuta. Jestli to v Rakousku či Německu pomáhá a počet řidičů pod vlivem drog se snižuje, to už jsme se nedozvěděli. Také nevíme, co je to ten enormní nárůst. Zřejmě z několika stovek kontrolovaných jich celých pět bylo pod vlivem drog. Soudím podle počtu udělených pokut, jestli bylo kontrolovaných více než 400, tak z tohoto počtu pět pod vlivem drog není zase tak dechberoucí číslo.

Jedenáctkrát víc nehod než před zhruba deseti lety je nic neříkající údaj, kolik to bylo tenkrát nehod celkem a kolik je to dnes? Ale možná to není tak důležité, důležitější je to jako obhajoba pro zvýšení preventivních sankcí, respektive vyšší zdanění řidičů. Ani slovo o tom, co by se dalo udělat pro řidiče, jen plány jak ovce oholit ještě víc. Smutné.

+1/0
23.6.2014 23:31

P14e73t50r 67B26r36o40d78s51k25ý 5696793215669

...... doporučuji využít jako argumentaci na funuse oběti dopravní nehody, jejímž viníkem byla osoba pod vlivem drog. Pozůstalí budou radostí bez sebe ! 

(tady se nejedná o špatné parkování, překročení rychlosti v obci atd. - jde o jízdu pod vlivem zakázaných - návykových látek, každej nastřelenej blb řídí auto jako letadlo a to je ten problém !) Rv

0/0
23.6.2014 23:50

J50a70n23a 11N73o42v65á38k87o71v66á 5591721897878

Jak konkrétně si to představujete, že se někdo pod vlivem drog něčeho zalekne? To asi těžko, když je pod vlivem. K čemu myslíte, že je pozůstalým po té policajtce dobré to, že chlapec měl údajně jedenáct zákazů řízení, možná i nějakou tu pokutu zaplatil a výsledek? Jsou pozůstalí radostí bez sebe, že na něj předtím dopadly sankce? Asi těžko. To ani nemluvím o tom, že prvotním impulsem k té tragédii bylo to, že ho policie začala nahánět. A bohužel to není první případ, kdy policejní nahánění způsobilo tragédii.

Smrt v rodině je vždy tragédie, otázkou zůstává, jestli je možné to nějak uspokojivě vyřešit. A to s velkou pravděpodobností možné není, vždy se najde někdo, kdo si sedne za volant pod vlivem alkoholu či pod vlivem drog. Těžké případy nevyřešíme, takže řešíme případy, které odchytí policie někde na Jižní spojce, a kteří nejspíš jeli opatrněji než za střízliva, nic nezpůsobili, jen porušili nařízení, které někdo jiný vymyslel.

S vysokými pokutami souhlas, ale nikoliv preventivně, až dotyčný něco způsobí ať klidně platí až do své smrti. Ale ať neplatí státu, protože tomu nic nezpůsobil, ale celoživotně splácí odškodné pozůstalým.

0/0
24.6.2014 0:15

P80e85t64r 50B39r34o66d59s87k58ý 5176403455599

..... jasně, jižní spojka a preventivní akce je argument politika, - vysmaženýho řidiče, popř. řidiče pod chlastem, když už sedne do káry, opravdu nikdo nezastaví, však připravovaný zákon by měl od takového jednání a chování potencionálního viníka odradit a minimalizovat tak rizika v souvislosti s BESIP. Proto musí být sankce vyplývající ze zákona v tomto konkrétním případě drakonické (odnětí svobody, zabavení vozidla, mastná pokuta, včetně odškodění poškozených, zraněných, popř. pozůstalých).

0/0
24.6.2014 1:39

J69a25n98a 13N20o91v48á77k12o88v69á 5981741847778

Drakonické sankce nepomáhají, navíc se zvýší počty těch, kteří budou ujíždět od nehod, prchat před policií, apod. Kromě toho tam máte rozpor, pokud někomu zabavíte auto, odejmete mu svobodu, vysolí mastnou pokutu, tak už nikomu žádné odškodnění nezaplatí, protože nebude mít z čeho.

0/0
24.6.2014 16:44

P10e65t63r 50B90r70o39d15s39k80ý 5416833215349

..... ve zkratce - nepokládám drakonické tresty za všelék, který by dokázal potlačit veškeré neduhy společnosti, proto uvádím v tomto konkrétním případě ...."odradit a minimalizovat rizika...". Jestliže si občan uvědomí, jaký následek by pro něj mohlo mít řízení vozidla pod fetem (aniž by něco způsobil, či zavinil !) pak nebude ujíždět od nehod a prchat před policií, protože si "ze strachu" za volant ani nevleze. V "nabídce" trestů osobně žádný rozpor nevidím - záleží na rozhodnutí soudce, jaký trest vyřkne. Může to být jedna sankce, může to být kombinace "trestů" - např. odnětí svobody a zároveň povinnost uhradit poškozenému(ným) částku ve výši xxx,-Kč, což může být pro někoho závazek na celý život (žádné odkazy na občansko-právní řízení ve věci fin. odškodnění či úhrad nákladů !) Pokud viník nemíní akceptovat rozhodnutí soudu, pak následuje další postih ze zákona - tzn. lidově - "pořádně si to vyžrat!"

0/0
24.6.2014 23:44

B51r65o12n30i77s28l55a67v 55Š61i97m48o12n82í75k 5802395592817

Celkem důstojná připomínka zátahu na parašutisty....

0/0
23.6.2014 23:10

P80e87t91r 53P89a53c88k40a 4209699325781

Každá taková šťára znamená, že policie rezignovala na drobnou každodenní práci a libuje si v takovýchto hurá akcích. Ty sice chytí nějakého toho lumpa, ale zároveň buzerují 99% nevinných řidičů, kteří v tu chvíli jedou kolem a do akce spadnou.

Plošná kontrola s cílem chytit v davu ty co mají opravdu nějaký problém s dodržením zákona či předpisu je fašismus.

+7/0
23.6.2014 21:34
Foto

Z17d37e52n60ě32k 66M78a96t65u31š42k19a 7118526515676

Pokaždé, když jedu do Norimberku, cestou potkám německé policisty nejméně 5x. Když jedu do Prahy, buď nepotkám žádné, nebo je šťára a já přijedu s hodinovým zpožděním.

My musíme všechno řešit kampaní.

Zkusme to jako v Německu.

+6/0
23.6.2014 21:04

J56a38r58d50a 81N12o39v46á58k 7223224755883

Miluju poslední studie :-)

Malá zajímavost

Marihuana... seznamoval jsem se z mnoha studiemi a byl jsem i do studií zapojen. 3x 4x zvyšuje ryziko? To je klidně pravda, dá se říct že s navýšením ryzik jak uvádíte souhlasim. Ale... strašně nerad jsem zastánce marihuany, ovšem studie prokázala a i dlouholetou praxí ověřena, že řidič, který před cestou požije marihuanu má většinou tendenci jet pomalu a opatrně, jeho reakce zůstavají stejně rychlé, někdy to vycházelo i o milisekundy lépe než za střízliva, problém u delšího cestování může však být vyvolaný hlad, který jakmile zaženete, okysličená krev se přesouvá více na trávení a vaše smysly jsou nyní ohroženy. Ale je to furt stejné ryziko, jako když se řidič přejí střízliví a jde řídit. Navíc marihuanu zvyšuje tzv. faktor strachu, což je opak než když se napijete alkoholu, po kterém dostáváte kuráž a "faktor strachu" se snižuje. U marihuany vždy nastane jeho navýšení, ať už si to testovaný subjekt uvědomoval či ne. Jedná se o nepatrné navýšení, která má pak právě vliv na to že  se řidičovi 90 km/h na okresce zdá už dost velká rychlost a neriskuje.

A alkohol? Nechápu jak v ČR nemůže být povolené respektované minimum. Lepší řidič s jedním pivem než s brufenem, lepší řidič po sklence vína, než řidič unavený z práce. 

Tolerance alkoholu za volentem:

Bulharsko: 0,5 ‰, Černá Hora: 0,3 ‰ Dánsko: 0,5 ‰ Francie: 0,5 ‰ Chorvatsko: 0,5 ‰, Itálie: 0,5 ‰, Maďarsko: úplný zákaz,Německo: 0,5 ‰, Polsko: 0,2 ‰, Rakousko: 0,5 ‰, Slovensko: úplný zákaz, Slovinsko: 0,5 ‰, Švýcarsko: 0,5 ‰

+3/0
23.6.2014 20:49

J87a45r97d33a 82N89o21v58á32k 7523234605613

- vidím že tam máte brufen jako antidepresivum pětinásobně, souhlas

takže: Lepší řidič s jedním pivem, než rozčílený/potící se/nervozní či jen spěchající. A to mě přivádí k další věci, proč na dálnici není 160km/h POVOLENÁ RYCHLOST? To by se také mohlo jednoduše zapracovat. 

Přemýšlejte jak zlepšit život v Česku a né jen jak vybrat více na pokutách a jak to obhájit. A víte že ve Švýcarsku se pokuty dávají procentuálně podle vašeho platu ?! Aby efekt byl pro každého stejně demotivační a samozřejmě spravedlivý.

+2/0
23.6.2014 21:01
Foto

P25a58v54e82l 52D46v11o30ř83á80k 5209805964150

Tak tak. Stálo by za to uveřejnit přehled dopravních nehod a jejich skutečných příčin. Podle mé zkušenosti má největší podíl psychická nezpůsobilost (agresivita a pod.) řídit vozidlo. Ve Švýcarsku musel žadatel o řidičák projít dost přísným psychologickým testem (nevím, jestli to platí i dnes). Prý se  o tom uvažovalo i u nás, ale zamítlo se to, protože by to silně snížilo prodej automobilů.

0/0
24.6.2014 8:52



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.