Cesta k funkčnímu registru je sice delší, zato méně pohodlná

20. 12. 2012 19:03:58
Registr vozidel nezkolaboval. Místy měl sice několik krátkodobých výpadků, nicméně nápor vydržel. Ministr ho prozatímně oznámkoval čtyřkou s tím, že nedostatky musí být odstraněny. Na první letmý pohled by to mohlo vypadat i tak, že je vlastně vše téměř v pořádku. Bohužel tomu tak není.

Nikoli malou vadou na kráse je rychlost, se kterou registr pracuje. Měl totiž práci usnadnit a urychlit. Realita je taková, že pracuje, eufemisticky řečeno, mnohem pomaleji, než původní stará verze. Některé údaje zcela chybí, mnohé se musí doplňovat ručně a v neposlední řadě si regiony ztěžují na velmi dlouhou zpětnou odezvu z centra. Výsledkem je, že daleko větší počet úředníků odbaví o hodně méně klientů. Navíc se na řadu z nich vůbec nedostane, protože, použijeme-li slova Járy Cimrmana, jednotlivé pobočky zamykají hlavní vchod, případně již dopoledne přestanou vydávat pořadové lístky.

Úředníci, kteří s registrem denně pracují, si navíc ztěžují na nedostatečné proškolení. Učili se prý na jakési betaverzi, která je odlišná od té současné. Na nedostatečném proškolení by nebylo nic divného, pokud bychom nevěděli o vzájemném propojení registrů více než půl roku dopředu. Již půl roku se v souvislosti s registrem vozidel zároveň hovoří o mnoha problémech. V létě navíc nasadilo ministerstvo mobilní týmy, které měly za úkol pomáhat a školit. Proč se tak nedělo, ví zřejmě jen příslušní ministerští manažeři.

V této souvislosti stojí za to připomenout, že dodavatel systému byl vybrán bez řádného výběrového řízení. Firma navíc neměla prakticky žádné zkušenosti s tvorbou a správou obdobných programů. Software pro nový registr přitom stál 37 milionů korun a dalších více než 30 milionu má ministerstvo dopravy zaplatit za jeho provoz. Celý systém poprvé selhal po zhruba hodině provozu letos 9. července a od té doby se prakticky denně potýká s problémy. Paradoxní je, že smlouva, kterou ministerstvo uzavřelo, prakticky vylučuje jakékoli sankce za nefunkčnost a je v zásadě nevypověditelná.

Před novým ministrem dopravy stojí opravdu velký úkol. Registr a problémy s ním související zdědil a vinu za ně nenese. Přesto by měl velmi rychle najít řešení. Může tak prakticky ihned prokázat, zda je skutečným krizovým manažerem, za kterého ho označil premiér při jmenování. V opačném případě by se jen potvrdilo, že je jen zimním králem a funkce mu byla přidělena „za věrné služby“.

Ministr dopravy oznámkoval zatím registr čtyřkou. Neřekl však nic o tom, jakou klasifikační stupnici používá. Na základní a stření škole značí tahle známka dostatečnou. Vzhledem k tomu, že software na nový registr je vysoce sofistikovaná věc, by se však hodila spíše klasifikace vysokoškolská. Čtyřka u zkoušky v tomto případě znamená „nevyhověl“ a nutný je reparát. Cesta k funkčnímu Centrálnímu registru vozidel je prostě o mnoho delší, než se nám všem zdálo. Zato je čím dál dražší a méně pohodlná.

Autor: Milan Chovanec | čtvrtek 20.12.2012 19:03 | karma článku: 9.74 | přečteno: 535x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Michal Sabó

Nechte nám Mrazíka! Proč Češi stále milují Rusko a staré časy?

Česká veřejnost je rozdělena na dvě poloviny. Jedna podporuje Ukrajinu, druhá si stojí za Ruskem. Co vede lidi k hájení tyranie?

29.3.2024 v 6:45 | Karma článku: 8.77 | Přečteno: 148 | Diskuse

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 12.82 | Přečteno: 336 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 237 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 29.68 | Přečteno: 654 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.27 | Přečteno: 530 | Diskuse
Počet článků 97 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1379

Ministr vnitra České republiky, poslanec, před zvolením do Poslanecké sněmovny ČR hejtman Plzeňského kraje. Než se stal hejtmanem, pracoval jako první a ekonomický náměstek hejtmanky. Od roku 2002 do roku 2010 působil jako člen Rady města Plzně, kde byl od roku 2006 také předsedou kontrolního výboru. Je členem ČSSD od roku 1997, od ledna 2011 je jejím předsedou v Plzeňském kraji. Milan Chovanec je také na Twitteru.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...