Milan Chovanec
- Počet článků 97
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1379x
Seznam rubrik
Milan Chovanec
Jak jsem hubnul? Díl první…
Několikrát jsem sliboval, že až se budu blížit ke konci se svým hubnutím, podělím se o své pocity s těmi, které to zajímá. Tak teď to začínám plnit.
Milan Chovanec
Otevřený dopis ministrovi financí
Otevřeným dopisem adresovaným ministrovi financí Janu Fischerovi reaguji na zneklidňující informace o napjaté situaci uvnitř ČSA.
Milan Chovanec
Losna nebo Mažňák aneb hledání nejmenšího zla po česku
Mnozí se mě ptají, co se to u nás ve straně a společnosti vlastně děje. A protože se v médiích jen těžko říká celý názor, volím tuto, pro mě neobvyklou formu. Do televize řeknu deset vět a ve vysílání jsou dvě. Nevím, jestli je to záměr, ale když těch osm vět vynecháte, tak to vážně dává většinou jiný smysl, než který jsem chtěl prezentovat. A pak někdo začne komentovat ty vaše dvě věty svými deseti, aby z toho byly nakonec dvě věty proti dvěma. Výsledkem je „virtuální mediální realita“ po česku. Dobré zprávy jsou zakázány, naopak vítaný je nějaký střet či kauza.
Milan Chovanec
Bez paměti přestáváme existovat
Bez paměti mizíme, přestáváme existovat. Na tato slova Marka Twainajsem si vzpomenul při křtu knihy Zdeňka Roučky "Šumavou ze svobody doopony. Vzpomínky na Železnorudsko 1930 - 1970". Není to kniha přílišveselá. Na fotografiích a v přidaných komentářích není totiž zobrazenjen tehdejší život na jednom místě Šumavy, ale i část temné historiecelé naší země.
Milan Chovanec
Rozbité auto neopraví nový lak
Onehdy mi jeden známý vyprávěl příběh z autoservisu. K opravě tam přivezli vůz, který čelně naboural do stromu. Pomačkané plechy přední kapoty odhalovaly vnitřek motoru, který se scvrkl a ze svého původního místa se posunul o pěkných pár centimetrů dozadu. Řidiči se naštěstí nic zvláštního nestalo. Automechaniky však překvapilo, když se zcela vážnou tváří trval na tom, že nepojízdné vozidlo je především třeba okamžitě přelakovat. Z palety barev pak rovnou vybíral jemnější odstín původního nátěru...
Milan Chovanec
Kostlivec ve skříni ministra Stanjury
Nechci slevu zadarmo. Tato památná věta doslova zlidověla a znají ji nejen obdivovatelé Šimka a Grossmanna. Aktuální rozhodnutí Drážního úřadu dnes jen dokresluje její univerzální platnost. Zvýšení slevy za použití kolejí pro kusové zásilky, které úřad v nedávných dnech zrušil, se navíc dalo předvídat a očekávat. Obdobně totiž úřad v minulosti již rozhodl v případě zdražení poplatků, které tehdy prosazovalo SŽDC.
Milan Chovanec
Ač to tak nevypadá, rozhoduje se o osudu dopravy...
Titulní stránky novin, a nejen je, zaplnily v posledních dnech neuvěřitelné informace z naší vládní kuchyně. Řada událostí, kterým se média zcela pochopitelně nevěnovala, by přesto neměla ujít naší pozornosti. Díky originální metodě našich lékařů se například zázračně probrala z mnohaměsíčního kómatu malá holčička. Zdaleka ne tak radostná je pak další zpráva, kterou žurnalisté prakticky vůbec nezaznamenali. Schválen byl totiž návrh dopravní politiky ČR pro období 2014 až 2020 s výhledem do roku 2050.
Milan Chovanec
K čemu je nám potřeba etický kodex?
"Já žádný etický kodex nechci. Na svou morálku papír nepotřebuju," volala velmi vzrušeným hlasem paní Rubáková. Stalo se v Plzni na jednání krajského zastupitelstva dne sedmnáctého června léta páně 2013. Dlužno dodat, že výše uvedená dáma je členkou tohoto sboru za ODS. Svým zvláštním způsobem má dozajista pravdu. K čemu schvalovat normu, která není právně vymahatelná a za jejíž porušení nehrozí politikovi žádná sankce?
Milan Chovanec
Z vládní dílny přišla hlava XXII.
Novela zákona o rozpočtovém určení daní připomíná Hellerovu knihu Hlava XXII. Právě tam jakýsi Milo kupoval vajíčka za 30 centů, prodával je za dvacet a ještě na tom vydělal. Vedlejším efektem tohoto výdělku byl však vybombardovaný tábor vlastních vojáků. Podobně má se to i s novelou zákona o rozpočtovém určení daní, kterou představilo společně ministerstvo financí a dopravy.
Milan Chovanec
Efektivita mýtného systému se nesmí stát jen bájí
Nejstarší cesty světa jsou staré několik tisíc let. Aby už tehdy byly spolehlivé, musely se udržovat. To ani tenkrát nebylo zadarmo a proto bylo vymyšleno mýto. Vybíralo se za použití mostu, za projetí stezky i za převoz přes řeku. Vybrané peníze byly následně využity na ochranu těchto cest, na jejich opravy, případně na budování stezek nových. Toto pravidlo platí všude v civilizovaném světě i dnes.
Milan Chovanec
Čas jsou peníze
Toto pravidlo platí teď v případě dopravy více než dvojnásobně. Kvůli trestuhodné liknavosti pravicové vládní koalice totiž hrozí, že zaplatíme Evropské unii nemalé finanční prostředky. Důvodem není nic jiného, než že neplníme to, co jsme slíbili a k čemu jsme se zavázali. Jinými slovy, chybí nám nezávislý regulátor železniční dopravy. Abychom porozuměli celé situaci, je potřeba malý historický exkurz.
Milan Chovanec
Magických 800 miliónů
800 miliónů korun. Právě tolik prý přidá ministr dopravy na opravy silnic prvních tříd po letošní zimě. Je to jistě vykročení správným směrem, a to především vzhledem k tomu, že současná vláda daleko častěji škrtá, než aby někde přidala.
Milan Chovanec
U nás v Kocourkově IV. - Prozření
...aneb solární energie je vlastně fuj. Po létech podpory tzv. obnovitelných zdrojů přišla jako blesk nebo spíše mrak na solární nebe řada prohlášení státních představitelů o nevýhodnosti celého tohoto slunečního obchodu. To, o čem si už několik let štěbetají vrabci na každé střeše, objevil nyní i stát.
Milan Chovanec
Co takhle zdravý rozum…?
O tom, že to dnešní vláda nedělá dobře, psát nechci. Sice by se to od zástupce opozice čekalo, ale opakovat staré a všeobecně známé pravdy asi nemá cenu. A hlavně to neřeší nic z toho, co je potřeba řešit. Dnešní politika se mnohdy zužuje na útoky a protiútoky. Média zajímají jen kauzy, které jsou jednoduché a úderné. A tak je nejjednodušší cestou do médií tvrdá kritika oponenta. Cesta do médií to rozhodně je.
Milan Chovanec
Je libo koninu?
Kdyby nás takto oslovil číšník v restauraci, většinou by se mu dostalo odpovědi, že ne. Možná by to někdo, kdo má prudší povahu doprovodil i nějakým vulgárnějším komentářem. Koně se prostě v našich zeměpisných šířkách většinou nejedí. Nebo snad ano, doba se možná mění a my se měníme s ní? A chceme vlastně takovou dobu a takové změny?
Milan Chovanec
Někdy je těžší žít sám se sebou, než s někým cizím…
aneb i tlustí mají duši. Reakce na dotaz na Facebooku od Katky Skalákové: Jak někdo, kdo neplní ani závazky vůči sobě, chce plnit závazky k ostatním? Po kolikáté už hubnete a s kým jste se zas vsadil? A shodil už jste vůbec nějaké kilo?
Milan Chovanec
U nás v Kocourkově III.
... aneb Česko přece není žádný Kocourkov... Do Kocourkova nevede žádná cesta, ani železnice.
Milan Chovanec
U nás v Kocourkově II.
... aneb, když odborníci mají vizi... O poslanci Václavu Baštýřovi toho příliš nevíme. Právě tak začínal článek, ve kterém jsem vloni popisoval podivné zbohatnutí tohoto člena ODS.
Milan Chovanec
U nás v Kocourkově I.
...aneb když se šetří, tak se prostě šetří! Co má společné Drážní úřad, Státní plavební správa a Úřad pro civilní letectví?
Milan Chovanec
Etický kodex má v Plzeňském kraji zelenou
Před volbami jsem slíbil, že na plzeňském hejtmanství zavedu etický kodex zastupitele. Dnes, kdy by o něm měli diskutovat volení zástupci, by se dalo říci, že jsme u cíle. Není tomu tak. Paradoxně jsme se totiž dostali na samý začátek. Jde totiž o posílení důvěryhodnosti a v konečném důsledku přísné oddělení zájmu veřejného od zájmu osobního. Jedná se tak vlastně o vytvoření hranice, či mantinelu, která jasně říká, co politik nesmí nikdy udělat.
Milan Chovanec
Největší hříchy ministrů dopravy,
aneb jak šel čas v rezortu, který je všude v civilizovaném světě motorem ekonomiky
Milan Chovanec
Od superkoncepce k antikoncepci
Je to již takový folklór. Každý nový ministr dopravy představuje nové a zásadní priority. Ani pan Stanjura není v tomto případě výjimkou. Jak uvedl v Otázkách Václava Moravce, je pro něho prioritní dopravní stavbou silnice R/35, tedy komunikace spojující Čechy a Moravu severem země. Na výkupy pozemků a další fáze projekčních prací prý budou letos vyčleněny všechny prostředky, které se dají efektivně utratit. Shrňme, alespoň ve stručnosti, co slova nového ministra ve skutečnosti znamenají.
Milan Chovanec
Mají Brdy rozdělovat, nebo spojovat?
Nedávno jsem četl, že funkcí Brd není spojovat, ale rozdělovat. Byl to názor spíše filosofický, nicméně při leteckém pohledu na tuto lesy pokrytou kopcovitou krajinu je zřetelné, že právě tady přirozená hranice leží. Hranice mezi Zbraslaví na severovýchodě, Rokycany na západě a Hvožďany na jihozápadě. Přetínají ji jen dvě údolí - Všenorský potok a údolí Litavky.
Milan Chovanec
Cesta k funkčnímu registru je sice delší, zato méně pohodlná
Registr vozidel nezkolaboval. Místy měl sice několik krátkodobých výpadků, nicméně nápor vydržel. Ministr ho prozatímně oznámkoval čtyřkou s tím, že nedostatky musí být odstraněny. Na první letmý pohled by to mohlo vypadat i tak, že je vlastně vše téměř v pořádku. Bohužel tomu tak není.
Milan Chovanec
Řešení existuje. Otázkou je, zda ho někdo bude chtít hledat.
Odstupující ministr dopravy Pavel Dobeš mluví o tom, že situace v ČD Cargo je vážná a její řešení musí být prioritou jeho nástupce. Má bezesporu pravdu. Firmě se propadly zakázky, za letošek jí hrozí ztráta více než půldruhé miliardy korun a propuštěno by mohlo být více než 2000 zaměstnanců. To, co však ministr zapomenul připomenout je, že tato dramatická situace nenastala ani dnes, ani včera. A především, že nemalý kus viny leží právě na bedrech ministerstva dopravy.
předchozí | 1 2 3 4 | další |