Milan Chovanec

Ministr vnitra České republiky, poslanec, před zvolením do Poslanecké sněmovny ČR hejtman Plzeňského kraje. Než se stal hejtmanem, pracoval jako první a ekonomický náměstek hejtmanky. Od roku 2002 do roku 2010 působil jako člen Rady města Plzně, kde byl od roku 2006 také předsedou kontrolního výboru. Je členem ČSSD od roku 1997, od ledna 2011 je jejím předsedou v Plzeňském kraji. Milan Chovanec je také na Twitteru.
  • Počet článků 97
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1379x

Seznam rubrik

Milan Chovanec

Otevřený dopis ministrovi dopravy Pavlu Dobešovi

Vážený pane ministře, žádám Vás, abyste splnil svůj slib z července letošního roku a neprodleně poskytl detailní informace o hloubkovém auditu, který měl prověřit funkčnost Centrálního registru vozidel, jeho cenu, formu zadání zakázky i personální odpovědnost.

10.10.2012 v 19:10 | Karma: 21,78 | Přečteno: 717x | Diskuse| Politika

Milan Chovanec

Na okraj petice za referendum

Moje jméno se objevilo v minulých dnech několikrát na stránkách tisku v souvislosti s bojem o referendum proti výstavbě obchodního centra Corso Americká v Plzni. Nejprve, že jsem se pod petici žádající referendum podepsal. Následně, že můj autogram byl z jakýchsi důvodů vyřazen a v posledku, že jsem opět podepsal a zároveň byl petenty jako stávající hejtman vyzván ke svolání mimořádného Zastupitelstva Magistrátu města Plzně.

4.9.2012 v 12:13 | Karma: 15,73 | Přečteno: 1047x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

LED reklama a „donkichot“ Jan

Můj kamarád, říkejme mu třeba Jan, má pozoruhodnou vlastnost. Dokáže řešit několik věcí najednou. Umí současně poslouchat rádio, odpovídat pregnantně na dotazy manželky a několika potomků a při tom sestavovat modely letadel, protože je vášnivý modelář. Tuhle vlastnost lze Janovi závidět, protože by se často doma i v práci hodila. Jeho manželka, říkejme jí třeba Marie, to vidí poněkud jinak. Rozptýlená pozornost, říkává pokaždé, když o svém muži hovoří.

6.8.2012 v 12:05 | Karma: 13,53 | Přečteno: 968x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Nefunguje, funguje, zase nefunguje....

Fáze očekávání, kterou střídá moment zklamání. Právě podle této „cimrmanovské“ logiky chová se Centrální registr vozidel. V průběhu uplynulých dnů se situace měnila doslova každou minutu. Obdobnou proměnou prošla i verbální obhajoba registru v podání samotného ministra Dobeše.

26.7.2012 v 14:50 | Karma: 17,84 | Přečteno: 958x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Tajemné podivnosti okolo centrálního registru

V souvislosti s nefunkčním a kolabujícím systémem centrálního registru vozidel se objevily další, velmi závažná pochybení a nejasnosti. Pavel Dobeš musí naprosto transparentně vysvětlit, jakou roli hraje společnost ATS Telcom Praha a.s., která nový systém připravila. Stejně tak musí obhájit veškeré finanční toky, které k této firmě od ministerstva dopravy směřují.

13.7.2012 v 10:42 | Karma: 21,70 | Přečteno: 1334x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Regiony musí mluvit do rozšíření mýtného

Ministerstvo dopravy chystá plán na rozšíření mýtného systému. Zpoplatněny mají být všechny silnice první třídy. Počítalo se s tím již při výběru provozovatele mýtných bran, kdy to byla jedna z podmínek výběrového řízení. Stranou teď ponechejme, proč se to od roku 2007 podařilo jen přibližně na polovině plánovaných cest. I to, kde se stala chyba a kdo ji udělal. Vyšetřování v tomto duchu provádí Nejvyšší kontrolní úřad. Plán ministerstva získat další peníze na údržbu, mnohdy značně zanedbané dopravní infrastruktury, zdá se na první pohled dobrý. Již při druhém čtení však narazíme na mnohá „ale“.

10.7.2012 v 16:51 | Karma: 13,99 | Přečteno: 765x | Diskuse| Ostatní

Milan Chovanec

Mají se obrazy vystavovat mezi butiky a hamburgery?

Vzácné obrazy budou v sousedství rychlých občerstvení. Právě tato fáma vyvolala v Plzni vlnu bouřlivých reakcí a způsobila rozruch i v řadě politických stran. Zbytečně, chtělo by se říci. Pravda je totiž, jak už to tak bývá, někde jinde. Avšak politické kolbiště nezná hranice a tak se v mediální zkratce začalo hovořit o tom, že Chovanec atakuje samu podstatu fungování Západočeské galerie.

21.6.2012 v 8:49 | Karma: 10,88 | Přečteno: 658x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Rozvoj dopravní infrastruktury v ofsajdu

Náhradní projekt. Slovní spojení, které si oblíbil ministr dopravy Pavel Dobeš. Obvykle ho používá v situaci, když Brusel odmítá proplatit nějakou dopravní stavbu a jedním dechem dodává, že právě díky náhradním projektům o žádné evropské peníze nepřijdeme. Odpověď je to sice hezká a líbivá, pravdě je však na hony vzdálená.

14.6.2012 v 10:13 | Karma: 12,32 | Přečteno: 530x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Chodí tam, odkud jiní utíkají.

Generální ředitel Hasičského záchranného sboru mi udělil medaili. Velmi si toho vážím, ale myslím, že ocenění si zaslouží především všichni, kteří se záchraně lidských životů a majetků aktivně věnují. Všichni profesionální i dobrovolní hasiči. Jejich stanici najdeme v téměř každé vesnici, ve městě i velkoměstě. Jsou tu pro nás ve dne i v noci a všichni je známe. Jejich činnost, pokud nejsme v bezprostředním ohrožení, prakticky nevnímáme.

31.5.2012 v 10:40 | Karma: 14,66 | Přečteno: 999x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Příběhy obyčejného zbohatnutí

O poslanci Václavu Baštýřovi toho příliš nevíme. Na stránkách parlamentního webu se dočteme, že je členem ODS a předsedou podvýboru pro dopravu. Úvahu na téma proč se stal předsedou tohoto podvýboru vystudovaný fytotechnik Zemědělské fakulty, v civilu soukromě hospodařící rolník a agronom, nechám na laskavém čtenáři. Z parlamentních stenozáznamů dále vyplývá, že pan Baštýř během téměř dvouletého fungování stačil promluvit na pěti schůzích z devětatřiceti. Byl spolupředkladatelem návrhu zákona o protikomunistickém odboji a zpravodajem dvou novel, které se týkaly silniční dopravy. Tolik úvodem k činnosti jednoho, až dosud ne příliš známého, vrcholného politika. To se však změnilo.

15.5.2012 v 8:00 | Karma: 25,84 | Přečteno: 1318x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Před pikolou, za pikolou... Aneb jak to chodí v rezortu dopravy

Obsazení manažerských postů v celém rezortu dopravy je dlouhodobě terčem kritiky. Personální politika se, již od dob pana Řebíčka, nese v duchu obsazování křesel podle stranického klíče a lobbistických zájmů. Odbornost jde naprosto stranou a nikoho nezajímá. Důležité bylo a je umístění svého pašalíka na vhodné - klíčové místo v rezortu. Stačí jen připomenout jména Moroz, Habarta, Bártek, Poruba. Nynější personální rošády tak lze mediální zkratkou popsat jako „debártizaci“ ministerstva dopravy. Krok bezesporu chvályhodný, jenže sám o sobě nestačí. Navíc zde existuje oprávněná obava, že uvolněná místa budou opět „předmětem politického handlu“ a obsadí je stejně nevěrohodní lidé.

9.5.2012 v 10:19 | Karma: 11,67 | Přečteno: 870x | Diskuse| Politika

Milan Chovanec

Ministerstvo dopravy je ve fázi rozkladu

Obraz rezortu dopravy je žalostný. Systém financování dopravní infrastruktury vykazuje známky faktického rozkladu a ztrátu funkčnosti. Katastrofální je především personální politika. Dlouhodobě neobsazené manažerské posty, řada lidí, kteří se na vedoucí místa dostali jen díky stranické legitimaci. Chybí odbornost a erudice. Obava ze závažných pochybení v řídících a kontrolních mechanismech je tak více než na místě. Platí to zejména v současné době, kdy budou vyhlášeny klíčové tendry na rekonstrukci D1 a na dostavbu D3.

17.4.2012 v 11:40 | Karma: 16,68 | Přečteno: 953x | Diskuse| Ostatní

Milan Chovanec

Na Tachovsku není práce. Ale mohla by být.

Ačkoli vykazuje Plzeňský kraj druhou nejnižší míru nezaměstnanosti v zemi, je v regionu aktuálně bez místa téměř 24 000 lidí. A to rozhodně není malé číslo. Zvláště v dnešní době, kdy většina podniků bojuje se současnou dramatickou ekonomickou situací a namísto nových pracovních míst chystají spíše škrty, redukce a šetření.

3.4.2012 v 13:29 | Karma: 11,16 | Přečteno: 1226x | Diskuse| Ostatní

Milan Chovanec

Zrušit SFDI? Šílené nápady do dopravy nepatří.

Státní fond dopravní infrastruktury je již dlouho trnem v oku ministra financí Miroslava Kalouska. Již podruhé během jednoho roku navrhuje jeho zrušení s odůvodněním, že to ušetří stovky miliónů korun. Na škrty je pan ministr expert, o tom nemůže být sporu, ovšem v tomto případě se chová jako pověstný Cimrmanův šachista. Ten se tahem na G12 ocitl zcela mimo šachovnici a zaznamenal tak první out v dějinách šachu.

30.3.2012 v 10:51 | Karma: 12,58 | Přečteno: 836x | Diskuse| Politika

Milan Chovanec

Kouzla a čáry s 96 miliardami

Jsou na světě čísla, která si díky různým událostem nebo osobnostem navždy pamatujeme, čísla spojená s událostmi nebo výraznými osobnostmi. Například číslo 68, pro Čechy (a Slováky) symbol okupace a snad pro celý hokejový svět číslo, které na dresu nosí Jaromír Jágr. Taková čísla se stávají téměř magickými. A podobně magickým číslem disponuje také rezort dopravy. Je to číslo 96. Přesněji 96 miliard.

12.3.2012 v 11:10 | Karma: 15,17 | Přečteno: 953x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Prodej tratí by byl nelogický krok

Je dobře, že vláda odložila prodej regionálních železničních tratí. Předkládaný návrh byl totiž neprofesionálně připravený a zjevně šitý horkou jehlou. Nutný prodej byl zdůvodňován například nulovým dopravním potenciálem těchto tratí. Případní budoucí vlastníci by však dostávali dotace. Výhodnost tohoto řešení zřejmě znají jen příslušní ministerští úředníci. To, že návrh vůbec nepočítal s možným pronájmem tratí ani s variantou koncese je důkazem, že vznikal bez jakékoli komunikace s odbornou veřejností. K vypsání soutěží mělo navíc dojít paradoxně jen několik týdnů poté, co tyto tratě slíbilo ministerstvo bezúplatně převést do majetku přilehlých obcí. Vypracování této varianty ostatně Pavlu Dobešovi uložila vláda za domácí úkol.

9.3.2012 v 13:40 | Karma: 11,37 | Přečteno: 923x | Diskuse| Ekonomika

Milan Chovanec

Spotřební daň nemusíme mít nejvyšší v Evropě

Pohonné hmoty v uplynulých týdnech výrazně zdražily. Ceny benzínu i nafty se nebezpečně přibližují k „magické“ hranici 40 korun a ani dny příští nevěstí nic dobrého. Mnozí řidiči, a to je vlastně jediná pozitivní zpráva k tomuto tématu, vyměnili volant osobního automobilu za sedačku v prostředcích hromadné dopravy. Problém však není jen ve vlastním pohodlí. Je daleko širší, s mnohonásobnými dopady na celou ekonomiku a v konečném důsledku i peněženku každého z nás.

26.1.2012 v 15:52 | Karma: 18,34 | Přečteno: 1123x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

U NÁS (v Plzeňském kraji) SE ŽIJE NEJLÉPE aneb zamyšlení patriota

Plzeňský kraj zvítězil v letošním prvním ročníku ankety Nejlepší místo pro život. Výsledek mne příjemně překvapil a potěšil. Jsem rodilý Plzeňan, na celý region jsem až patrioticky hrdý a každá pozitivní informace mi skutečně udělá radost. A navíc těch dobrých zpráv v průběhu letošního roku příliš nebylo. Kdysi jsem četl, že nejlepší místo k životu je rakouský Salzburg a jeho okolí. Hodnocenými kriterii tehdy byla čistota životního prostředí, dostupnost pracovních příležitostí, sportovní a kulturní vyžiti, bezpečnost, dopravní infrastruktura...

13.12.2011 v 16:12 | Karma: 9,71 | Přečteno: 967x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Zusammenarbeit není cizí slovo

Jak už to tak bývá, kdo si nepomůže sám, druhý to za něho neudělá. To beze zbytku platí i pro spolupráci krajů se státem. I přes politické proklamace o podpoře regionů se zatím žádné zásadní kroky ze strany vlády neudály. Opak je v tomto případě blíže realitě.

28.11.2011 v 13:31 | Karma: 8,79 | Přečteno: 652x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Řidiči, chceš jezdit? Tak jen pořádně zaplať.

Ministr dopravy dal všem řidičům do nového roku již dnes takový malý dárek. Dálniční známky podraží a to na 1500 korun. Důvodem jsou chybějící peníze na infrastrukturu, která patří mezi vládní priority. Smutné je, že rezervy a dodatečné finance našel ministr jen a pouze u daňových poplatníků. Nevyužívá při tom dostatečně ani prostředky, které je možné čerpat z EU, ani již alokované finance v letošním rozpočtu. Na vše tedy doplatí občané.

11.11.2011 v 11:27 | Karma: 30,27 | Přečteno: 1871x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Guláš na kolejích

Tak nám na dráhu dorazila konkurence a začaly se dít věci. České dráhy se tak vyděsily žlutých vlaků, tedy těch dvou, co byly nasazeny, že nejenom zlevnily jízdné, ale už avizují, že zlevní i jídlo ve svých vozech. Takže si snad i ten gulášek dáme v jídelním voze bez vysokohorské, tedy pardon, vysokokolejové přirážky. Trochu mi to přijde jako vzkaz zákazníkům, že doteď jsme vás odírali, protože jsme mohli, teď to ale bude jinak. Občane, zákazníku spolehni se.

10.10.2011 v 14:10 | Karma: 16,99 | Přečteno: 1153x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Jaké jsou úmysly vlády s veřejnou dopravou?

Naprosto nesmyslné zdražování veřejné dopravy čeká od příštího roku občany České republiky, v případě Českých drah pravděpodobně již od prosince. Díky zvýšení snížené sazby DPH z deseti na 14%, které přes odpor ČSSD, odborů, ale i expertů z vládního NERVu prosadil vládní kabinet, podraží cesta do zaměstnání miliónům lidí. Zdražení veřejné dopravy odnesou pak nejvíce rodiny s dětmi, senioři, nízko a středně příjmové kategorie obyvatel.

5.10.2011 v 9:59 | Karma: 13,79 | Přečteno: 910x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Veřejná doprava na slepé koleji

Vláda by měla přiznat barvu a ohlásit, že veřejnou dopravu hodlá odstavit na slepou kolej. Slepá kolej, podle drážního slovníku též kusá, je trať, která už nikam dál nevede a na konci má umístěné zarážedlo. Zarážedlem je v tomto případě zásah ministra financí, který snižuje dotace na regionální dopravu. To v konečném důsledku znamená, že některé spoje zaniknou a prodlouží se intervaly těm ostatním. Jinými slovy výrazně se zhorší dopravní obslužnost. A to prosím v rámci celé republiky. Černého Petra navíc „odpovědný“ kabinet přehazuje na kraje. Ty by měly vše vyřešit. Jim má lid spílat. Oni jsou přece na vině. Vedou je totiž politici z těch „protivných opozičních“ stran.

1.10.2011 v 10:25 | Karma: 11,71 | Přečteno: 964x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Ecce rozpočet

Navýšení rozpočtu dopravy o 4 miliardy je krok správným směrem. Určitě to není hodně. Podívá-li se člověk na stav našich silnic, je to spíš kapka v moři. Rozhodně to na jejich údržbu nestačí a postavili bychom za to, pokud bůh dá, tak 3 kilometry dálnice. Na straně druhé je mnoho podivného v celém financování naší dopravy. Jezdíme po dálnicích, které jsou díky naddimenzovaným tunelům a zbytečným nadjezdům jedny z nejdražších od Pamíru až po Andy. Roztomilí manažeři státních drah mají platy, že by jim mohl závidět leckterý ministr a způsoby, jakými jsou přidělovány veřejné zakázky, vzbuzují přinejmenším pochyby. Když k tomu připočteme neschopnost úředníků ministerstva čerpat neopakovatelné evropské dotace, je v celku zřejmé, že k dobrému hospodáři má ministerstvo dopravy hodně daleko.

23.9.2011 v 10:25 | Karma: 9,95 | Přečteno: 774x | Diskuse| Společnost

Milan Chovanec

Jsme v dobrých rukách krále Miroslava

Tak jsem se dnes opět pobavil, když jsem si přečetl, že nám naše vláda schválila rozpočet a ministrovi financí se ještě povedlo vyhrát pouliční bitku. Podle vlastních slov dvakrát po sobě zfackoval jakéhosi drzého mladíka, který měl vlastní názor. Pokud se stejná praktika, tedy za peprný vlastní názor pár facek, prosadí i v parlamentu, konečně se snad zvedne sledovanost přenosů z práce našich zákonodárců. Doufám, že pan ministr příště na ulici nepotká dvoumetrového, sportovně založeného třicátníka s vlastním názorem. Kdo by nám potom spravoval státní kasu? Bezzubého zákonodárce jsme tady už měli, sice jen několik dní, ale stálo to za to.

22.9.2011 v 10:55 | Karma: 28,68 | Přečteno: 1609x | Diskuse| Politika